Notebookcheck Logo

Apple iPhone 14 Pro Max teardown benadrukt Dynamic Island, grotere camera's aan de achterzijde en verbeterde koeling

De iPhone 14 Pro Max is niet allemaal even gemakkelijk te repareren. (Beeldbron: PBKreviews)
De iPhone 14 Pro Max heeft zijn eerste teardown-video ontvangen, waarin enkele interne wijzigingen worden belicht die Apple heeft aangebracht ten opzichte van vorig jaar. Niet alleen heeft de Pro Max van dit jaar een grotere camera aan de achterkant gekregen, maar hij heeft onder andere ook een superieur koelsysteem gekregen.

PBKreviews heeft de iPhone 14 Pro Max gedemonteerd, een van de twee nieuwe iPhones met Apple's 'Dynamic Island' display. Misschien is het voorspelbaar dat de constructie van de belangrijkste iPhone van dit jaar veel lijkt op die van zijn voorgangers. Zo bevestigt Apple het grote display met twee kleine en eigen schroeven, en een dikke laag lijm die moet worden doorgesneden voordat de interne onderdelen van het toestel worden blootgelegd.

Gelukkig stelt deze methode mensen in staat een gebroken display te vervangen zonder de rest van het toestel te demonteren, zoals vaak het geval is bij Android smartphones. Eenmaal binnenin biedt Apple direct toegang tot de batterij, die in de iPhone 14 Pro Max een capaciteit van 4.323 mAh heeft. Helaas blijft Apple zijn batterijen beplakken met fragiele zelfklevende treklipjes die onder weinig druk scheuren. Als zodanig heeft PBKreviews zijn toevlucht genomen tot het gebruik van isopropyl alcohol om te helpen bij het verwijderen van de batterij.

Bovendien, PBKreviews aangetoond dat de iPhone 14 Pro Max een aanzienlijke hoeveelheid grafietfolie heeft om de koeling te maximaliseren, waarbij er zelfs enkele over het moederbord van het toestel zijn geplaatst. Los daarvan bevat het 'Dynamic Island' alleen een IR-camera, een IR-projector en een front-facing camera, wat kan verklaren waarom het ongeveer 30% kleiner is dan de inkeping in de iPhone 13-serie van vorig jaar.

Omgekeerd is de behuizing van de naar achteren gerichte camera aanzienlijk groter, zoals lekken suggereerden. Helaas plaatst Apple alle camera's op één toestel. Met andere woorden, je moet alle camera's vervangen als er een breekt. Over het geheel genomen, PBKreviews de iPhone 14 Pro Max een 6,5/10 voor repareerbaarheid, met de ongeorganiseerde rangschikking van de onderdelen en de tijd die het kost om reparaties uit te voeren de beperkende factor in dit opzicht.

Koop de Apple iPhone 13 Pro (vernieuwd) op Amazon

Bron(nen)